Trogir: nyolcméteres Jézus szobor a tenger alján

Ritka látványosságban lehetett részük a helyieknek és a turistáknak Trogirban. Egy hatalmas Jézus szobrot engedtek le a tenger mélyére.


A dalmáciai Trogir ismert és népszerű turisztikai célpont. Az évszázados történelmi látványosságok mellett a helyiek újabb ötletekkel várják a turistákat. A helyi búvárklub és egy művész közös ötletének első lépése tavaly nyáron valósult meg.

20180415trogir jezus szobor 2


A helyiek létrehozták a világ első keresztútját - a víz alatt. A keresztény hagyomány szerint a keresztút az a kb. 1,5 kilométeres útvonal, amikor Jézus a kereszttel kiment a Golgotára. Mára egyre több helyen építik meg ennek az útnak a másolatait, benne 14 állomással vagy stációval. Tipikusan egy kisebb-nagyobb dombra épített keresztút állomásain a hívők megpihenhetnek és elmélkedhetnek a keresztre feszítés eseményein.

A trogiriak nem dombon, hanem a víz alatt építették meg mind a 14 stációt. Ehhez 52 szobrot kellett kifaragniuk és levinni a tenger aljára. A többméteres szobrok körülbelül 4-5 méterrel a tengerszint alatt pihennek a homokban.

20180415trogir jezus szobor 3

A nyolcméteres és 10 tonnás Jézus szobrot húsvétkor állították ki Trogirban, majd utána amolyan "15. stációként" helyezték a tengerbe. A búvárok kicsit megdolgoztak a szoborral, amíg stabilan elhelyezték 12 méter mélységben. Az összes szobor betonból és környezetbarát anyagok felhasználásával készült.

Az önkormányzat és a helyi katolikus közösség is áldását adta a Via Crucis víz alatti múzeumra, amelyet a Trogirtól nyugatra található Jelenak-öbölben lehet megtekinteni, természetesen búvárok előnyben, bár a szervezők szerint akár átlagos úszótudással is meg lehet tekinteni a "kiállítást".

Legutóbbi információink szerint a búvárfelszereléssel 65 euró, sznorkelezve 35 euróba került a múzeum látogatása. Ezek az árak tartalmazzák a felszerelés bérlését, a belépőjegyet és a helyszín motorcsónakos megközelítését. Ezen felül a 65 eurós jegyért még víz alatti képeket is készítenek rólunk.

Képek: Bozidar Vukicevic / Hanza Media