Eurospin: megérkezett a Lidl vetélytársa Horvátországba

Az olaszországi székhelyű Eurospin a mai napon nyitotta meg első áruházát Horvátországban. A zadari áruház a tervek szerint az első a 100 építendő üzlet közül. Választékban és árban leginkább a Lidl-hez hasonló kínálattal várják a vásárlókat.

Helyi szakértők szerint az Europsin megérkezése nem fogja felforgatni a horvát piacot, de ügyes taktikával, megfelelő helyeken nyitott áruházakkal versenyképesek lehetnek. Az olasz székhelyű üzletlánc népszerű lehet például olyan vásárlók körében, akik szeretik az olasz termékeket.

Üzleti stratégiáját röviden úgy lehetne jellemezni, hogy nem túl sok árut tartanak, azokat is csak néhány gyártótól rendelik, és nem náluk kell keresni a világszerte ismert márkákat. Az egész választékuk körülbelül 2500 darab árucikket ölel fel, amelyet 50 gyártótól rendelnek állandóan.

Üzleti stratégiájuk nagyon hasonló a Magyarországon is ismert Lidl üzletlánchoz. Bár iparági szakértők szerint az olaszok valamennyivel olcsóbbak a Lidl kínálatánál. Amúgy is olcsónak számítanak Olaszországban, a helyi kereskedelmi kamara kimutatásaira szeretnek gyakran hivatkozni. Eszerint, ha egy család egész évben náluk vásárol, akkor egy klasszikus szupermarkettel összehasonlítva akár 4000 eurót is spórolhat.

Természetesen ők is igyekeznek jó kapcsolatot kialakítani a helyi termelőkkel, megtalálni a legjobb zöldség-, illetve gyümölcs beszállítóikat.

Amelyben erősek, a hírek szerint, a hústermékek, zöldség, gyümölcs és a pékségük.

Olaszországban ezer, Szlovéniában ötven üzletük van jelenleg, Horvátországban is építik már a további boltjaikat.

Aki tehát Zadar környékén jár a következő napokban, és érdekli az új bolt kínálata, akkor nézze meg az Eurospin prospektusát.