Rekordlátogatottsággal zárta 2015-öt a Ludwig Múzeum

Kép: Ludwig Múzeum / Facebook

A magas látogatószám új fejezetet nyitott a kortárs művészetet népszerűsítő múzeum életében. Kiállításaival és programjaival a Lumú ugyanakkor nemcsak saját falain belül, hanem a virtuális térben is sikeresnek bizonyult: 60 ezres Facebook rajongói tábora mellett a Google éves jelentésében a leggyakrabban keresett magyar múzeumok között az első helyen szerepel - közölte az MTI-vel a Ludwig Múzeum.

Mint emlékeztettek, január 3-án zárt a 2015-ös év legnépszerűbb kiállítása, a Ludwig Goes Pop + The East Side Story, "az eddigi legátfogóbb, magyar és kelet-európai anyaggal kiegészített pop-art kiállítás", amelyhez mintegy 100 múzeumpedagógiai program és tárlatvezetés kapcsolódott több mint 4000 diák részvételével.

A műtárgyak visszaszállítása már a zárás napján megkezdődött, úton vannak a kölni és a bécsi Ludwig Múzeumba, illetve a többi (12 külföldi és 8 hazai) kölcsönző intézménybe, gyűjteménybe - tájékoztatott a budapesti múzeum.

A közlemény felidézi: Zsigmond Vilmos, a nemrégiben elhunyt világhírű Oscar-díjas operatőr utolsó nagy szakmai sikere a Lumúban tavaly rendezett kiállítása volt, amely átfogó képet nyújtott filmes életművéről, és első ízben tárta a nagyközönség elé fotóművészeti munkásságát.

A tárlatok mellett úttörő jelentőségűnek számít a médiaművészet megőrzése és restaurálása tárgyában szervezett MAPS konferencia (Media Art Presevation Symposium), amelyen számos külföldi előadót és résztvevőt láttak vendégül - értékelte az évet a Ludwig Múzeum.